Twee dagen fietsen in en rondom Lampang.

7 december 2022 - Lampang, Thailand

Met een zeer eenvoudige gehuurde mini fiets/citybike van het hotel op de bonnefooi richting de omringende bergen van de stad Lampang levert de leukste en onverwachte momenten op. Je moet dan wel eerst 1,5 tot 2 uur flink doortrappen om in de natuurlijke omgeving te geraken. Maar daar krijg je wat voor terug en sowieso even geen verkeerslawaai met ronkende scooters om je heen. In vogelvlucht:

• een geweldig uitzicht op de bergrug aan de andere kant van Lampang
  • een zware beklimming van een oude stenen trap richting de tempel Wat Prahat Lampang Luag, een local vertelde mij deze trap als oefening dagelijks 5 keer op en af te gaan
  • een nog mooier uitzicht aan het einde van de trap aangekomen bij de tempel, met een wat vreemd uitziende monnik die met ontbloot bovenlijf in alle rust aan het harken en vegen was
  • een spectaculaire afdaling met de turbo citybike waarbij ik vele liggende, lopende en blaffende zwerfhonden wist te ontwijken
  • bij een bergwand aan de andere kant van de stad aangekomen in Wat Phrathat Doi Pra Chan, ook weer een mooi tempelgebouw met blijkbaar een steil looppad naar een kleine tempel op een hoger gedeelte, het pad was helaas afgesloten
  • even maps.me bekijken en via een kronkelende weg door vlak gebied naar een soort resort met natuurlijk een tempel erbij, verder een meertje en vooral waakzame honden, heerlijke rustig daar, goed om even bij te komen en te lunchen in een half open houten huisje
  • de plaatselijke tieners op scooters geholpen met het voeren van de honden, ze dachten dat makkelijk te doen door een zak hondenvoer op de weg leeg te kiepen, na wat hulp van google translate werd het ze duidelijk dat de overal grote liggende bladeren uitstekend geschikt waren voor voederborden, de honden vraten alles in een mum van tijd weg
  • een relaxte terugweg naar de stad
  • aangekomen in de stad nog even langs de rivier gefietst en gestopt voor wat vers exotisch fruit

Lampang is een typische provinciestad waar ik en een Amerikaan uit het hotel waarschijnlijk de enige toeristen waren. Dat zal morgen anders worden. Dan pak ik namelijk het laatste stuk per boemeltrein naar Chiang Mai. En daar gaan bijna alle backpackers vanuit Bangkok in een rechte lijn met de nachttrein naar toe.

IMG_20221206_155753_818IMG_20221206_155901_740IMG_20221206_163217_661IMG_20221206_155826_902IMG_20221207_110547_069IMG_20221207_125606_699

1. PaFrans:
    7 december 2022
    Nou mooi natuurschoon met al die tempels ( en monniken) 2 dagen fietsen daar is wel afzien denk ik .Kijk bij zo,n afdaling maar uit voor al die loslopende honden.Goede reis naar Chiang Mai (of all places)
  2. Hans van den Waardenburg:
    8 december 2022
    Dankjewel. Ondertussen aangekomen in Chiang Mai.
  3. Fred:
    7 december 2022
    Mooi allemaal, gelukkig heb je nog geen ellende met het eten daar. Super reis, ben benieuwd naar morgen. 👍🏻
  4. Hans van den Waardenburg:
    8 december 2022
    Die verhalen over eten zijn nogal overdreven. Zoals eerder gezegd, ga eten waar ze aan het koken zijn en veel Thai eten.
  5. Karel Barten:
    Kijk uit dat je niet in de Ping valt. En ik ben benieuwd of je nog iets ziet van de zijderoute
    Groet en veilige reis Annie en Karel
  6. Hans van den Waardenburg:
    8 december 2022
    Het hier inderdaad schitterend en alles is goed te doen. De zijderoute is iets voor een volgende keer.