Naam:
514
Video’s:
294

Over mij

Mijn liefde voor reizen en hiken ontstond in de jaren 80. Met Benelux Tourrail en Interrrail werd ik treinreisfanaat. Ik verslond de boeken van Paul Theroux. Het fundament voor hiken werd gelegd op de GR 5 in Luxemburg, de GR 57 in de Ardennen, een enkele survivaltocht op de Hoge Venen in België en het noordelijke en midden traject van het Pieterpad.

In de jaren 90 lag het accent meer op muziek (saxofoon leren), werk en gezin. Tussendoor maakte ik wandeltochten over trajecten van het Pieterpad en andere paden in Nederland.

Vanaf 2007 kwam het hike -en reisgevoel weer helemaal terug en begon een bijna jaarlijks terugkerende serie van avonturen.Hieronder volgt de opsomming tot en met 2022:

Over mijn reis

En nu staat dan mijn eerste grote wereldreis op de agenda. Op 28-11-2022 (jawel mijn verjaardag) vlieg ik naar Bangkok. Dan begint een rondreis door Zuidoost Azië van 5 maanden. Te beginnen in Bangkok om vervolgens zoveel mogelijk met de trein naar het noordoosten te trekken. Verder naar het uiterste noorden tot in Chiang Rai. Daar de oversteek naar Laos. Langs de Mekong rivier afzakken naar het zuiden. Dan is het de bedoeling naar Maleisië te gaan en aansluitend het mooie Indonesië te verkennen. Als dat achter de rug is, komt het laatste deel van de reis. Dat is een reis door het zuiden van Thailand naar Bangkok. En dan zit mijn reis erop.

Ik reis low budget met minimale bagage van 8 kg in een rugzak van Osprey waarmee ik de bagage-afhandeling op de vliegvelden kan vermijden. En natuurlijk wendbaar ben tijdens allerlei vormen van lokaal vervoer. Toeristische trekpleisters zullen best voorbij komen, maar beperk ik tot een minimum, net als lang verblijf in grote drukke steden. En de accommodaties zijn vooral basic en lokaal georiënteerd. Verder probeer ik in contact te komen met lokale gidsen die mij in de jungle van alle landen de richting aangeven. Tenslotte verheug ik mij op het heerlijke pittige eten van Zuidoost Azië waarbij ik mij zeker inschrijf voor een plaatselijke kookcursus.

Bezochte landen

Ik heb 26 landen (11%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Indonesië, Italië, Kroatië, Laos, Luxemburg, Maleisië, Marokko, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Slovenië, Spanje, Swaziland, Thailand, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.