Leven op 8 kg

26 november 2022 - Zeddam, Nederland

Vandaag is het eindelijk gelukt. Mijn dagelijkse spullen en toebehoren terugbrengen tot een gewicht van 8 kg en ook nog eens overzichtelijk in mijn rugzak inpakken. Alle bruikbare tips van ervaren reizigers zijn mij van pas gekomen. Vooral van degene die het met slechts 6 kg weet te redden in een 30L backpack. Maar dat is een routinier pur sang die zelfs een jas/regenjack thuis achterlaat.

Ik doe het iets luxer met een 40L versie van Osprey, type Fairpoint. Speciaal ontwikkeld voor de reiziger die de stressgevende bagage checkins van luchthavens wil vermijden. Door de afmetingen te gebruiken als handbagage voor bijna elke vliegmaatschappij. Alleen al gezien de drama's met bagage-afhandeling op Schiphol de afgelopen maanden een verademing. Maar het geeft vooral een gevoel van wendbaarheid. En dat zal ik zeker nodig hebben in treinen, bussen, metro's en waar dan ook met het openbaar vervoer. Niets is vervelender dan met volle bepakking ergens in een bus of trein aan blijven haken of de plaatselijke mede-reiziger ongemerkt omstoten. Gelukkig heb ik nog kunnen voorkomen als extra bagage opslag een dagrugzak op de buik te gaan dragen in combinatie met de grote rugzak. Je wordt dan direct een constante bezienswaardigheid voor de omgeving en je wendbaarheid is tot nul afgenomen.

Nee, het dagrugzakje ligt mooi opgevouwen boven op alle bagage in de Fairpoint.  En zo voelt alles licht en vrij. De basis voor vertrek is gereed!

IMG_20221126_150249_223

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. John en Helmy:
    26 november 2022
    Nou Hans, je bent er bijna klaar voor!
    Wij wensen je maandag een voorspoedige reis.
    Een prachtig avontuur kan beginnen.
    Leuk dat je ons via dit reisblog op de hoogte kunt houden van alles wat je mee gaat maken.
    Heel veel plezier, maak het goed en.vooral geniet ervan!
    Groetjes uit Den Bosch
    John en Helmy xxx
  2. Hans van den Waardenburg:
  3. Bea:
    26 november 2022
    Wij gaan je volgen, Hans. We wensen je een onwijs prachtige reis toe. Kom vooral gezond weer terug. Dikke kus Rob en Bea X
  4. Hans van den Waardenburg:
  5. Hans van den Waardenburg:
  6. Hans van den Waardenburg:
  7. José:
    27 november 2022
    Hey Hans , spannend ! Het gaat nu echt beginnen , je fantastisch avontuur....en wat leuk dat wij , vanaf hier , een beetje mee mogen reizen.
    Voor maandag een veilige , rustige vlucht en heel veel plezier op het vervolg van je reis .
    Geniet ervan enne.....doe voorzichtig en kijk uit !
    Groetjes uit Bakel ,
    Peter en Jose
  8. Hans van den Waardenburg:
  9. Hans van den Waardenburg:
  10. Ma:
    27 november 2022
    Lieve Hans, nog een nachtje slapen in je eigen bedje en dan gaat onze avontuurlijke zoon de Achterhoek verlaten om aan zijn reis te beginnen. Morgen brengen we je weg. Even zwaaien misschien een traantje laten en jij vertrekt naar mooie landen en wij gaan richting Ulft. Zal proberen geen bezorgde moeder te zijn, want voor je het weet zit je hier weer aan de tafel. Dikke knuffel
  11. Hans van den Waardenburg:
    27 november 2022
    Dankjewel en geen zorgen over mij.
  12. Klaus Rautenberg:
    27 november 2022
    Hallo Hans, ich möchte dir nochmals eine tolle Reise mit vielen unvergesslichen Erlebnissen wünschen. Ich bewundere dich, wie du mit 8 kg die Welt entdeckst. Warte nicht zu lange mit dem nächsten Reisebericht. Es ist so spannend deine Reise auf diese Art ein wenig mitzuerleben.
    Und immer ein wenig auf deinem Plastikinstrument üben, damit der Ansatz nicht verloren geht.
    Bis bald und einen guten Flug.

Viele Grüße
    Klaus
  13. Hans van den Waardenburg:
    27 november 2022
    Danke Klaus. Und das video mitt Jsax kommt bald.
  14. Hans en Wilma:
    27 november 2022
    Nou stoere neef, het is bijna zover je reis gaat morgen beginnen. Om te beginnen fijne verjaardag en ga vooral genieten van al het moois wat je gaat zien en meemaken. Kom veilig terug en wij gaan meegenieten door je reisblogs te volgen.
  15. Hans van den Waardenburg:
  16. Frans en Helga:
    28 november 2022
    We wensen je vanuit Someren een geweldige en goede reis ! In gedachten en via je reis-blog reizen wij met je mee evenals ongetwijfeld de genen van je overgrootvader vd Waardenburg.
  17. Hans van den Waardenburg:
    30 november 2022
    Eindelijk is er dan een link met een overgrootvader. Ben benieuwd wat hij allemaal ondernam in lang vervlogen tijden.
  18. Karel Barten:
    29 november 2022
    Hoi Hans, lijk je toch nog een beetje op je ouwe, zeevarende oom. Ook vanuit Hedel een fantastische en veilige reis toegewenst. Karel en Annie
    Ps we volgen je!
  19. Hans van den Waardenburg:
    30 november 2022
    Aha. Dus daar komt het gevoel voor avontuur en reizen vandaan. Hoewel verderop in de reacties zie ik iets over een overgrootvader van de andere tak van de familie.
  20. Frans en Helga:
    30 november 2022
    Van beide kanten dus dromen over verre reizen. Jammer genoeg bleef het bij je overgrootvader bij dromen. Maar hij had een landkaart en als hij daar mee aan de tafel zat, dan maakte hij met zijn vinger lange reisroutes en droomde zo zijn avonturen in verre landen. Jij kunt ze nu waarmaken!
  21. Hans van den Waardenburg:
    30 november 2022
    Dat is grappig. Ik begon al op mijn 18e op landkaarten te bekijken en te dromen van routes.