Laatste dag in Bangkok. Een dag vol belevenissen.

2 december 2022 - Bangkok, Thailand

Met volle vaart in een tuk tuk richting BTS station Phaya Thai. Daar nam ik de bovengrondse metro naar het Chatuchak Park. Ervoor ontmoette ik New, een Thaise dame, die mij een rondleiding in dit enorme park van Bangkok wilde geven. Na de hectiek van markten en het bijna gekmakende verkeer was die uitnodiging als een geschenk uit de hemel. Een heerlijk gevoel van rust en geluiden uit de natuur. Ik zag exotische eekhoorns en uit het niets opdoemende varanen de vijvers in glijden.

Vervolgens deed ik mee met de dagelijkse fitness-oefeningen van wat oudere mannen. Die waren nog zeer fit. Vooral de bijna 80-jarige die naar zeggen nog dagelijks zijn oefeningen doet. Iets verder was ook een groep van dames bezig met een Thaise dans. En er was natuurlijk zoveel exotisch natuurschoon te bewonderen. Te gek voor woorden.

Tegen de avond met dezelfde metro terug naar Phaya Thai. Daar nam had ik een voor mij bijna dollemansrit op een scootertaxi naar het guesthouse. De bestuurder bleek gelukkig over stalen zenuwen te beschikken met daarbij een uitstekende scooter rijvaardigheid. In de avond kreeg ik deel 2 van de rondleiding. Khaosan. Zoals gezegd, of beter zoals vermeld op de vele reisblogs, het mekka van de backpackers. Het bleek een complete heksenketel van vertier, eetgelegenheden en extreem luide open lucht discotheken te zijn.  Met natuurlijk de voetbal tv schermen van het WK erbij.  Ik at geroosterde krokodillen kebap in zwarte bonensaus, liep snel voorbij aan een assortiment van geroosterde insecten en zag enorm energieke breakdancers hun kunsten vertonen. Een groter contrast ten opzichte van het parkbezoek was niet te bedenken. Maar goed, Bangkok is dan ook de stad van uitersten.

IMG_20221201_144946_143-1

IMG_20221201_214636_631

1. PaFrans:
    2 december 2022
    Wat een dag zeg!!!Scootertaxi-metro-thaise schone enz.
  2. Hans van den Waardenburg:
    3 december 2022
    Ondertussen in een wat rustiger vaarwater gekomen.
  3. José:
    2 december 2022
    Geroosterde krokodillen kebaps....geroosterde insecten.....😨😨...al die indrukken !!
    En ben voorzichtig met Thaise dames....heb ik mij laten vertellen ...😂😂en met Thaise scooter rijders...
  4. Hans van den Waardenburg:
    3 december 2022
    Ik denk dat die scooters het gevaarlijkst zijn. Maar ja het is allemaal van horen zeggen. De werkelijkheid is vaak heel anders.
  5. Hans en Wilma:
    2 december 2022
    Je beleeft wat op deze manier, wat een indrukken heb je te verwerken maar wat zal je aan het genieten zijn
  6. Hans van den Waardenburg:
    3 december 2022
    Ja klopt en dan is er nog geen week om.
  7. Klaus Rautenberg:
    2 december 2022
    Ab jetzt jeden Tag Gymnastik. Dann bleibst du fit für den Rest deiner Reise.
  8. Hans van den Waardenburg:
    3 december 2022
    Hallo Klaus. Gymnastik kann man hier uberal draussen machen. Sehr gut.
  9. Ma:
    2 december 2022
    Zo fijn Hans om op deze manier met je mee te reizen .Ben benieuwd waar je vandaag terechtkomt en wat je daar weer zult beleven. Hopelijk lust je nog wel Hollandse pot als je thuiskomt want in de oude IJssel zitten geen krokodillen. Fijne dag vandaag en kiek uut😘
  10. Hans van den Waardenburg:
    3 december 2022
    Nou na 5 maanden zal een jachtschotel er best ingaan.
  11. Fred:
    2 december 2022
    Leuk om zo met je mee te reizen. Veel plezier maar weer🙂👍🏻.
  12. Hans van den Waardenburg:
    3 december 2022
    Goed zo, blijf vooral meereizen.
  13. Karel Barten:
    8 december 2022
    Alweer een leuk verhaal. Volgens mij vermaak je je wel. Vooral doorgaan