Ipoh in de verlenging.

21 januari 2023 - Ipoh, Maleisië

Normaal gesproken is een dag of 2 - 3 wel voldoende om Ipoh te verkennen. Voor mij wordt het nu dus een hele week. Ik heb bijna alle buiten de stad gelegen tempels in grotten bezocht. In de hostel nog lange en interessante gesprekken gehad met full time reizigers. Verder beviel het mij goed in een traag tempo de dagen door te brengen met wandelen, kijken naar de toch wel aparte snuisterijen in Indiase winkels, white coffee drinken en niet te vergeten geweldig goed eten in een mix van Indiase, Maleise en Chinese restaurants.

Het was ook het weerzien met Leo die vanuit Cambodja naar Maleisië kwam. Onze wegen kruisten elkaar in Ipoh. Ondertussen namen wij vandaag na een hike bij Kledang weer afscheid. Leo gaat noordwaarts richting Penang en ik volg  maandag de zuidelijke route naar Malakka.

Hieronder het verslag van Leo van de hike. En inderdaad die humidity is hier enorm en legt je in de middag helemaal lam.

Ok…the intension was to go to the Cameron Highlands today. But in the preparations we found out that there are no buses who go early in the morning up from Ipoh.
Then we tried to find a tour to go up: nothing… In the end I understand that most tourists come direct from Kl for a trip.

As alternative we made a walk into the mountains. It was just an elevation of 500 meters but it was tough.  Tough because the super high humidity the last days here. Happily there was no sun to make it more worse, stronger said we walked now and then in the clouds.
After all it was a great last day in Ipoh.
Tomorrow my first island: Penang.

Bukit KledangBukit KledangBukit KledangIpohIpohIpohTempel buiten IpohTempel buiten Ipoh.