Hike naar waterval Khun Korn.

15 december 2022 - Chiang Rai, Thailand

Vanaf het busstation namen we, Leo en ik, een soort jeep- auto richting de waterval van Khun Korn. Die ligt op een km of 20 van Chiang Rai vandaan. Aangekomen bij de parkeerplaats wees de chauffeur ons de route aan. Hij zou op ons blijven wachten.

Aan het begin van de route stond een informatiebord.  Na wat uitproberen en rondlopen namen we de rechte route omhoog. Later bleek trouwens dat de glibberige route langs de beek bij samenkomst met de hoge route was afgesloten.

Eenmaal lopend op het pad was vrij snel de tropische sfeer voelbaar. Stilte in combinatie met exotische vogel geluiden. Meters hoge bamboe bomen en overal enorme palmbladeren. Het pad was goed begaanbaar.  Soms wat steil met zijwaarts  een diepe afgrond. Het geluid van sterk stromend water werd alsmaar luider. Het pad smaller en steiler. Plotseling vanuit het niets was de bijna 70 meter hoge waterval zichtbaar. We bleven minuten lang naar dit mooie schouwspel van water en kracht kijken.

Met een kleine lus namen we de route terug. Dat ging snel en gemakkelijk in een lichte tred. Terug bij de parkeerplaats liepen we nog een rondje over het terrein waar een kampeerplaats was.

Daarna namen we de taxi jeep terug naar de stad. We aten Pad Thai in een goed eettentje.  En toen was het tijd geworden om afscheid te nemen.  Wel met de optie op termijn ergens in Cambodja de draad op te pakken. Ja, zo gaat dat on the road.

Chiang RaiKhun Korn WatervalKhun Korn WatervalKhun Korn Waterval

1. Ma:
    15 december 2022
    Hans wat weer een prachtig verhaal en wat maak je toch veel mee .Je bent nog maar zo kort weg en toch al zoveel gezien en natuurlijk ook gevaarlijke situaties je zoekt ze niet op maar komt ze wel tegen vanuit de Achterhoek kiek uut
  2. Hans van den Waardenburg:
    15 december 2022
    Het lijkt gevaarlijker dan het is. Maar kiek uut is altijd goed.
  3. Janny Wensveen:
    Mooi verhaal weer Hans!
    Zo ver van huis heb jij, zo te horen, al met meer mensen kennis gemaakt dan er in heel Zeddam wonen! 🤣 🥰
  4. Hans van den Waardenburg:
    16 december 2022
    Dat zou zo langzamerhand wel eens het geval kunnen zijn.
  5. José:
    16 december 2022
    Via maps probeer ik je route te volgen en vond nog veel meer mooie foto's en informatie over dit prachtige stukje Thailand....mooi verhaal !!
  6. Hans van den Waardenburg:
    Goed bezig met maps.me!